05.02.2012

En kombinasjon av gammelt og nytt!

De siste årene har jeg blitt mer og mer interessert i gamle møbler, og muligheten til å gjøre noe nytt med dem. Pusse, male og trekke om. Den siste er jeg rimelig fersk på, men øvelse gjør mester. Det jeg har holdt på med er arvegods, mest kommoder og nattbord til eget bruk. Men nå har jeg lyst på nye prosjekter, og utfordringen er å finne potensielle objekter. Det jeg har funnet frem til er at 40-50-tallet var en periode med mye massive tremøbler, og kvaliteten er det fine med de. Solide og forholdsvis tidløse møbler.

Hvite interiør har vært en stor trend de siste årene, men nå er det farger på vei inn i bildet. Man ser både sart pastell og knall farger som rødt, blått og grønt. Altså noe for enhver smak. En god start er å prøve seg frem med fargene, og begynne med noe lite. Man trenger heller ikke blande så mange forskjellige farger, for ton-i-ton fungerer også veldig godt, det vil si flere nyanser av en farge. Bland matte og blanke overflater, grov og fin tekstur. Det gir et ryddig uttrykk, noe som mange liker.

Slik går du fram: 
1: Velg en favorittfarge
2: Finn flere nyanser, sånn som på bildet: