01.09.2013

NYTT FARGEKART FRA JOTUN

Jotun har nå kommet med et nytt og sprekt fargekart, med nye sammensetninger og farger i maling 

Tre paletter












New Comforting: Pastellene. De brukes velykket sammen med vinrødt utover mot vinteren. Mørkeblått er også en fin kontrast, eller svart om du tør til pastellene.





Travel in style: Klassisk og elegant er mine stikkord for fargene og paletten. Mørke blå og røde farger, med innslag av den dype gule.






Urban casual: Nøytralt med farger. Dempet, men ungt.  Mine velvalgte ord. En bred palett, som inneholder både grå, blå, grønn, rød og brun.



De metalliske overlflatene går godt sammen med stort sett alle fargevalg. Miksen er uendelig. Bruk det i vinter. Både sølv, gull og kobber.


Oppdaget nå at Jotun har en egen maling i gull og kobber,
verdt å prøve! 


- Bruk det man har 
- Spraymal/mal
- Billig eller dyrt nytt




Jeg føler mest for Urban Casual nå. 
Min favoritt er Sober. Den mørke, varme gråfargen.
Her blir toalettet snart Sober. Blir vi fornøyd med resultat får hele stua den lune fargen. Jeg synes den går fint sammen med både brune og grå toner. Derfor KAN den bli perfekt her!

Nå Skandinavisk lys:



Etter med Sober:



Nå:


Etter:




Har prøvd meg litt med Jotuns fargevelger, og resultat ble bra syns jeg! Men vi bør nok ta en liten vegg først, siden fargen er såpass mørk. Spennende!