14.06.2018

OSLO RAW OG HAY


Konseptet
Oslo Raw ble startet av den talentfulle journalisten Tiril Refsum, som også har gitt ut kokeboken Rågodt. Raw food-eventyret startet beskjedent hjemme på kjøkkenet, men har utviklet seg fra en en-kvinnes-bedrift til en mellomstor bedrift med 20 ansatte. 

Raw food er nemlig rå mat som ikke er prosessert eller varmet opp over 42 grader. Oslo Raw er også vegansk, så her får du ingen retter med kjøtt eller melkeprodukter. Det kan høres både rart og fremmed ut, men stedet er blitt veldig populært og har fått en stor kundekrets! På Intagram viser Tiril frem hverdagen på kafeen og det lett å se at folk trives der.



«Here you can come and enjoy our treats, delicious lattes, açaí bowls, smoothies and raw salads, pizza and brunch. Our top tip is to eat cake for breakfast!»

Jeg er ikke veganer eller vegeterianer, og spiser ganske vanlig
norsk kost. Men jeg tåler ikke gluten og melk, så for meg er dette spennende
konsept som jeg uten tvil vil innom neste gang jeg har mulighet.
På Adamstuen Torg eller Eger Karl Johan, begge i Oslo.

Mitt inntrykk er at dette er helhetlig konsept, hvor målet er

mer enn bare mat.
Opplevelsen i rundt måltidet, servicen, lidenskap og interiøret.

Hay
Oslo Raw samarbeider med Hay, som har et godt utvalg fine, moderne møbler! Kafeen er derfor innredet med disse møblene. 




Jeg har hørt Tiril på Ingefær podcast, og fikk også der et veldig godt inntrykk av henne og konseptet. Inspirerende og genuin.








Kokebok
Rågodt finner du oppskrifter og livsstilstips til en hverdag full av nytelse og hygge. 100 rawfoodoppskrifter for frokost, lunsj og middag. 

Jeg liker godt målet om pur glede kombinert med en sunn livsstil!

Tips: Et innblikk på Youtube