15.06.2012

Prosjekter på gang!



Siden sist har jeg jobbet litt med knagg-prosjektet, men kan ikke si jeg er kommet I mål enda. Men jeg har kommet et skritt nærmere, jeg har nemlig kjøpt maling!
En kombinasjon av disse fargene har jeg tenkt å bruke:

Fine farger!

Malingen kjøpte jeg på Panduro I Trondheim. Der var det mye bra produkter og jeg fikk ny inspirasjon til å være kreativ.
Blant annet var det flere hyller med stoff, mange forskjellige farger og mønstre. Derfor endte det med at jeg kom ut av butikken med et fint grønt stoff i tillegg, som jeg ville sy putetrekk  av!


Dagen etter innkjøpet søkte jeg på nettet etter en enkel oppskrift, lånte meg symaskin av bestemor og gikk I gang! Det er en stund siden jeg har brukt symaskin, men tenkte at dette skal jeg få til!





Oppskriften ble til slutt en snutt fra you-tube av alle ting, men den fungerte egentlig veldig bra. For å gjøre det enkelt, valgte jeg en lomme/konvolutttype, med samme prinsippet som et senge-putevar.
Som dere ser er symaskinen gammel, blir faktisk 50 år neste år! Men den var veldig grei å bruke, og etter en stund gikk det veldig godt. Jeg brukte forholdsvis lang tid på å male opp og klippe, men fant fort ut at det var lurt. Ble nemlig litt vanskelig på noen siden der stoffet ikke gikk helt kant-i-kant.

Totalt ble det tre putetrekk av stoffet, og resultatet ble bedre for hvert ferdige produkt!

Her er resultet, ganske fornøyd selv! :)


God helg! Her et glimt av sola i kveld, tatt fra verandaen vår;)