10.10.2012

Sy nye pynteputer!


I går kom snøen på Oppdal! Den er nesten borte nå, men henger godt på fjelltoppene.

Snø! :)


Siden sist har jeg sydd meg nye puter til host/vintersesongen. Denne gang I grått/hvitt stoff. Kjenner jeg har fått litt "dilla" på å sy, dessuten blir det så mye mer personlig når man har gjort det selv. 

Brukte samme oppskrift som tidligere, en film fra youtube; http://www.youtube.com/watch?v=FhZnHhbcN-Q

Har forresten funnet ut det kan være greit å sammenligne størrelse med et putetrekk man har fra før, jeg bruker ihvertfall mine innerputer til flere trekk. Like greit når man bytter ut putene, det er jo fyllet som tar plass å oppbevare.


Klipp!

Sy!
Ferdig!
På bildet over vises det nye skinnet mitt, islandsk sau! Kjøpt på Møbelringen tidligere i uka, tror det var 995,- En dyrere type, men også så mye finere!
Denne stolen står midt mellom kjøkken og stue, langs en vegg. Den har bare stått der i to år nå, uten at jeg synes den kommer til sin rett. Så nå jobber jeg med saken, og skal komplettere med dette skinnet, en stålampe og kanskje en puff. Rett og slett sånn at det blir en fin kose/lesekrok, ikke bare en ekstra stol.

Nå skal jeg I gang med juleforberedelser, det vil si, enda en pute. Denne gang med ulve-motiv, bestilt på stoffogstil.no. Baksiden blir i svart bomullsstoff, kjøpt på husfliden.
Tenker å bruke samme oppskrift, med åpning bak.



Spennende, spennende!! 
Kommer tibake med bilder når jeg er ferdig! J