02.06.2013

INSPIRASJON TIL OVERBYGD TERRASSE/UTEPLASS


Som jeg skrev i forrige innlegg jobber vi med hagen vår for tiden. Så nå sitter jeg å søker inspirasjon til en terrasse med tak og levegger. Kan vel kalle det en overbygd terrasse eller på en måte et lite hus? Poenget er at utplassen vår kan brukes så mye mer.

Vi er jo ikke akkurat bortskjemt med at det er vindstille og sol. Så da må vi finne gode løsninger og innrette oss etter det. Både tak og vegger gjør at vi kan sitte ute selv om det regner eller blåser. Enda bedre blir det med en terrassevarmer.

Nå har jeg igjen vært på Pinterest å funnet mye fint! Der søker jeg på bla. på outdoor patio, outdoor living osv. Synes det er litt spennende å søke mer internasjonalt, da dukker det opp litt av hvert.







Det finnes jo så mange muligheter. Man kan bygge det nesten som et hus, eller mye enklere med et enkelt tak. Hele vegger, eller halvhøye. Fire vegger, med vinduer og dører. Eller bare to vegger, med åpne løsninger.







Det jeg ser for meg nå er to vegger, tak, at terrassen er både lengre og bredere, sånn man også kan nyte noen solstråler. 





Det må være plass til en sittegruppe, gassgrillen og kanskje noen ekstra stoler. Det skal "innredes" med fine stolputer og kanskje et pledd for kosens skyld. Lysykt på bord og gulv, det samme med noen grønne planter. Prikken over i`en er om jeg får innvilget å feste noen lyslenker i taket, det skaper stemning det!





Kanskje vi får plass til en hengekøye også! 






På den lille verandaen vi har i dag,
vil jeg kun ha et lite kafèsett. 





Så får vi se hvordan resultatet blir :)

På en regntung søndag som i dag, er det fint å se på idylliske sommerbilder. Samtidig som planen om en terrasse med tak virker bare enda smartere...

Ha en fin søndag på tross av regnet, gjør noe hyggelig og bruk dagen!

Kilde: Pinterest.com

(PS: For mer inspirasjon til terrassen, se flere innlegg under etiketten UTEPLASS under ;)