05.11.2013

MEG I AFTENPOSTEN BOLIG!

Jeg ble oppringt av ei hyggelig dame for et par uker siden. Hun ville at jeg skulle kommentere noen utsagn jeg hadde på blogginnlegget mitt om marmor! En uke etter var jeg med i en artikkel i Aftenposten bolig!

 
Andreas Engesviks lysestaker Chunk
for Menu i marmor, messing og tre.  
 
" Billig marmor
Interiørkonsulent Maren Skarsheim merker at marmor har blitt mer og mer populært, også blant de som ikke er "interiørfrelste". Skarsheim anbefaler å lete etter ting i marmor på Fretex, for hun mener de er flinke til å plukke og organisere etter trender.

- Man kan også finne marmorobjekter på loppemarked, aller mest i Sverige. Ofte har foreldre og besteforeldre stuet bort marmorlysestaker og lignende. Let frem gamle skatter, sier Skarsheim.

Skarsheim har selv funnet frem telysestaker i marmor, som har ligget i en skapet en stund.
Hun ser at marmoren brukes på en annen måte nå enn forrige gang det var trendy, og mener marmoren nå er en del av en minimalistisk stil.
- Den hvite marmoren er mest utbredt nå, den rosa og grønne har jeg ikke sett så mye av ennå, det er vel litt for spesielt, sier Skarsheim.
- Det er vanskelig å si hvordan bergartens fremtid ser ut, men marmor er et klassisk materiale, og et godt valg, sier Skarsheim."


Føles merkelig å bli sitert. Men ellers var dette veldig gøy!

Les hele saken her:

http://www.aftenposten.no/bolig/Marmor-ble-brukt-for-a-vise-at-man-hadde-penger--7357892.html